dissabte, 20 de desembre del 2008

lleons albins, esperit nadalenc i mass media

les dues fotos apareixen en el gratuït Aquí. A destacar la "confortabilitat" dels habitacles que apareixen al fons.

Aquest dies impera la pau nadalenca, les llums de nadal, el Belen de Bancaja (res de pensar en el Belen de veritat, el de Palestina), els somriures de felicitat per tots els racons de Parc Central, botigues, nadales...
Suposo que aquest esperit nadalenc, adobat amb una miqueta de publicitat, és el que ha provocat la notícia i les fotos que publicava el gratuït Aqui.

Aprofitant la notícia i que el meu esperit es torna una mica més càustic en aquestes dates, aprofito per penjar una col·laboració en el blog. La seva autora, a la que des d'aquí envio molts petonets, el titulava "Per anar més enllà" i em sembla força saludable que tothom vagi, sempre, més enllà de la notícia, de qualsevol.

"Esta semana han nacido en el circo de Venecia, estos dias en les Gavarres a Tarragona, 3 leoncitos albinos, 2 machitos y una hembra (a la que llamarán Tarragona), y así ha salido publicado como notición motivo de alegría en varios medios de prensa de Tarragona. Para los que no hayais caído en la cuenta de que esto no es motivo de alegría y satisfacción, os advierto que estos pobres animales estan condenados de por vida a una existencia en una jaula 2x2 y a satisfacer con sus rugidos a niños y adultos las tardes del fin de semana. A nivel científico os informo que el albinismo en animales salvajes, es muy extraño, ya que se trata de un gen recesivo, y que esta gentuza se alegra del empobrecimiento genético de la especie gracias a la consanguinidad, es decir, lo que intentaron en el zoo de Barcelona con el maravilloso Floquet de Neu, y que puede que algún año de estos nos sorprenda una gorilita requetebisnieta del difunto con otro gorilita blanco... lo que buscan circos de este tipo no es ciencia (aunque no disculpo el caso del zoo de Barna), sinó lucro puro y duro, pues es evidente que conseguiran atraer a muchísimo más público (tristemente). En estado salvaje, es muy difícil que un animal con albinismo sobreviva...pero que quereis que os diga yo como bióloga, "QUE VIVA LA SELECCIÓN NATURAL !!!!!!.. por tanto, sí vais, que sepais que lo que vais a ver no es más que un acontecimiento antinatural, y que estos pobres animales realmente van a sufrir muchísimo... o a alguno de nosotros nos gustaría ser como a los hombres del mito de la caverna de Platón????????.... NACER PARA NO VIVIR!!!!!!

Si en mis manos estuviera la muerte o el infierno de estos 3 leoncitos está claro que les ayudaría a morir... otro gallo cantaria si, por lo menos, fuesen a par a algun sitio con espació y condiciones. Ah! y a los que se lucran con el tema los ponía a todos en pelotas a correr por la sabana con las cebras !!!!!!!!!!"

5 comentaris:

Jobove - Reus ha dit...

És increïble que la natura demani a crits ajuda, però més increïble és que ningú l'escolti !!bones festes!!

jo artin au ha dit...

S'agreix la informació tot i que un ja sospitava... per començar que foten els animals en certs circs encara.
Josep Maria passava per felicitar-te, com si un arbre creixés al llarg de dotze mesos i ara caigues de manera natural el seu fruit,el Nadal i aquestes festes i a seguir amb l'altra cara de tot plegat.

zel ha dit...

Jo també passo a deixar-te molts petons, i a dir-te que segueix enamorant-me el teu esperit incansable...Abraçades, maco!

Carme ha dit...

mmmm i sempre els politics de torn fent-se fotos amb els animalons eh?? (que deu ser el que toca). jo per part meva mai m´ha agradat veure els animals en gàbies.... es una mica trist i depen de quins habitacles per a animals encara més. espero que aquests, dins la mesura de lo possible estiguin en uns habitacles ben condicionats.. res, que bones festes.

Anònim ha dit...

Boicot als circs que tenen animals.