divendres, 11 de juliol del 2008

Les set edats del rock

Hauria d'estar fent nones (si no és difícil llevar-se a les 6 del matí) però, que hi farem, em costa força anar aviat cap el llit i enseguida se'm fan les 11, les 12 o la 1.
L'altre dia llegia alguna notícia sobre el manifest famós en defensa del castellà (o en contra les altres llèngues de l'estat, com ho preferiu) i el suport que li presta Tele5. No és que vegi massa la tele però alguna cosa cau i vaig pensar "s'ha acabat veure Tele5 (que a més és la cadena que es veu pitjor a la meva tele)" però enseguida em va venir al cap que si Tele5 és xunga per unes coses, les altres cadenes no es queden enrera i que potser hi sortiria guanyant si fotia la tele sencera pel balcó.
Sort que no ho vaig fer. Una perque els nens, quan venen a casa, se la miren una estona i no tenir-ne m'hauria general algun mal de cap; segona, perquè, si ho hagués fet, segurament, m'haurien enxampat i, a banda del mal que podria fer si cau sobre la testa d'algun parroquià dels bars de sota casa (que seria el que em sabria més greu), no crec que la cosa em generés massa prestigi i, finalment, en tercer lloc, m'hauria perdut l'Sputnik d'avui.

l'Sputnik, si algú no el coneix, és un programa musical, forá interessant, que fan al Canal 33.
Avui han començat un cicle que es diu "les set edats del rock" i ha estat genial.
de la seva web copio: "El primer capítol de “Les set edats del rock” arrenca a l’Anglaterra de principis dels seixanta. Els dies d’esplendor del rock-and-roll ja són història i la música pop s’ha tornat tova i poc estimulant. Però alguns adolescents britànics, fascinats amb el rhythm and blues nord-americà, miren de trobar la seva pròpia veu a partir d’aquesta música.
Són músics com Pete Townshend, Keith Richards, Ray Davies i Eric Clapton, els mateixos que donaran forma a The Who, The Rolling Stones, The Kinks i Cream i transformaran per sempre la música popular. Neix el rock."

Com podeu veure la cosa pinta de conya. Si en voleu veure un trailer podeu prèmer ací
A més de la música, imatges, fragments d'actuacions, anècdotes, opinions... bocins del festival de Monterrey, Wodstock, etc. la cosa, produida per la BBC, està força ben situada en el contexte de l'època.
El proper capítol, 17 de juliol a les 22,55, va de la Velvet Underground i els Pink Floyd de Syd Barrett, David Bowie, Roxy Music i els Genesis de Peter Gabriel i Phil Collins. El capítol inclou entrevistes amb Lou Reed, Peter Gabriel, David Bowie, Brian Ferry i Roger Waters de Pink Floyd, entre d’altres.

7 comentaris:

marc ha dit...

Aquesta sèrie de Seven Ages Of Rock és molt bona. Has fet bé de quedar-te despert.

Anònim ha dit...

para ser pacifista has puesto un video un tanto agresivo....

Jobove - Reus ha dit...

que hi ha alguna posibilitat de baixar tots el progames que ha fet l'Spunitk, els trobo el millor que ha fet canal 33 a part del progama Silenci que tembé et recomano

salut

zel ha dit...

Informació rebuda...Llàstima que ja em vaig perdre el primer capítol... Però estaré a l'aguait! Petonets maco, merci pels youtubes!!

Josep Maria Yago Suau ha dit...

completament d'acord, marc.

agresivo, anònim? he penjat un tros d'història, brutal. Un recordatori de tota la gent que, malgrat les dificultats, vol expressar el que sent. Més agressiu deu ser el vídeo dels trets de pilotes de gopma a la celebració de l'eurocopa.

Em sona això del silenci, he intentat pillar algun vídeo a TV3 però s'ha de pagar :-(

de res, Zel. Un plaer ;-)

Salvador Guinart ha dit...

Joder quin recull nen!... això és bona música.

Anònim ha dit...

I el "Karakia" (cuines del mon)que?... Molt bo!.