dissabte, 28 d’abril del 2012

Visions perifèriques de combat -Per un món on càpiguen tots els mons

"S'ha acabat el temps del plany, s'ha acabat el temps del "no hi ha res a fer". Ara sabem i podem afirmar que hem estat capaces de resistir, que hem estat capaços de crear espais de dissidència, que hem estat capaces de dir "NO" quan ha calgut, que hem estat capaços de dir en veu alta, que el futur serà de totes o no serà"

Ahir, 27 d'abril, vam presentar el llibre Visions perifèriques de combat (per un món on càpiguen tots els mons) d'En Jordi Martí Font en un acte organitzat per la Biblioteca La Bullanga.

El Marc Suanes, jo mateix (el prologuista) i el Jordi el vam presentar a la Sala d'Actes del Museu d'Art Modern.
d'esquerra a dreta Marc Suanes, Jordi Martí i Josep Maria Yago
 A l'acabament de la presentació i acompanyats dels Llunàtics vam baixar fins el Casal Sageta de Foc per fer un beure.

Després, la gent va pujar cap a l'Ateneu Alomà a on hi havia previstes més presentacions de llibres i un soparillo.


No és cap novetat que la meva salut no és cap meravella i, per tant, entre quimios i històries tenia el dubte de si podria pujar i fer la meva part. Finalment, vaig poder i no cal dir que vaig quedar encantat. El fet de poder acompanyar el Jordi i compartir parlaments amb ell mateix i amb el Marc Suanes va ser fantàstic i compartir l'acte amb totes les amigues i amics que s'havien aplegat, també. Després jo vaig marxar més aviat però el gaudi ja s'havia assolit.

El Marc va situar el llibre en el seu context, les trobades contra el Neoliberalisme i per la Humanitat, la creació dels MRG que a Tarragona esdevingué Assemblea de ciutadanes i ciutadans i moviments socials, la Xarxa del Camp, PobleViu, el col·lectiu Priorat-Xiapes...

Jo vaig comentar algun tret del llibre, els seus 60 articles, practicament tots relacionats amb crides, convocatòries, difusió d'actes, reunions, manifestacions... així com la coincidència de l'escriptura del pròleg amb l'eclosió del 15M que no apareixia del no res, malgrat la seva originalitat, sinó que entroncava amb altres moviments, entre els quals citava l'experiència del llibre Infectació.

Va tancar la ronda el Jordi Martí amb un parlament clar i contundent que s'anà desgranant fluid i coherent sense guions ni crosses. Allà van sortir l'FMI, el BM, l'OMC i les seves actuacions a l'anomenat 3r Món que ens serveix per veure el que ara ens estan aplicant ací a nosaltres. L'informe Lúgano, que cada cop té menys de ficció, també va tenir el seu espai i, com no, evidentment, la situació de rapinya, de recursos i de drets, així com la policialització per la que estem travessant. Hi va haver referència, també, a la reunió del Banc Central Europeu, els dies 2 i 3 de maig, en el sentit que s'està fent un muntatge policial terrible per "protegir-nos" d'una manifestació que NINGÚ ha convocat, excepte el Felip Puig i els mitjans de comunicació.


Malgrat el temor i impotència que podria generar aquesta situació, el Jordi es va centrar sobretot en la necessitat de plantar cara per aturar-ho. Em vaig permetre anotar un parell de frases: "o donem la cara o ens trinxaran totalment" i "aprendre a desobeir és una de les coses bàsiques per existir" 


1 comentari:

Anònim ha dit...

Epa, moltes gràcies per escriure, per venir i per tota al resta. Ens veiem Josep Maria. Naltros també vam estar molt contents que poguessis vindre.
jordimartifont