diumenge, 13 de desembre del 2009

pluja, soledat... el lager, Mauthausen

per contrastar amb d'altres amb més sol

efectivament, estava ben sol, lo del costat són imatges

Aquest matí pensava massa (m'agradaria que passessin coses que se que no passaran i que, per altra banda, suposo que és millor que no passin) i me n'he anat a donar un tomb. Malgrat tot plovia, igual que fa 15 dies. Me n'he anat cal al Port i el Serrallo. Devien ser les 12,00 h. però estava ben sol.
De tant en tant em notava com un glop de llàgrimes a la gola i obria la boca i respirava a fons perquè passés.
Suposo que em devia sentir la persona més desafortunada del món i, de cop, m'he trobat davant un dels tinglados del Moll de Costa. Hi havia una exposició: Imatges i memòria de Mauthausen.

Durant una estona, si més no, he tornat a pensar que sovint ens sentim el melic del món i hi ha gent que ho passen, ho han passat i, lamentablement, ho passaran força pitjor.
Una de les coses bones del dia es que m'he fet soci de l'Amical Mauthausen. Em xafa pensar que, poc a poc, el temps passa i van desapareixent els/les testimonis d'aquesta barbàrie.

l'anomenada escala de la mort que van construir -molts hi van deixar la vida- els presoners del camp

dues imatges de la lliberació del camp

1 comentari:

Anònim ha dit...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!