diumenge, 14 de març del 2010

mati de diumenge per Tarragona


Aquest matí, el Nil i jo, hem anat a donar un tomb. Ens hem arribat fins el Fòrum de la Colonia. Després hem anat a pujar i a baixar per les escales mecàniques del carrer Vapor i, finalment, hem anat a comprar una mica de menjar a un establiment, Bendinat, que hi ha a la cantonada entre el carrer Sevilla i el carrer Eivissa i que fa uns plats força presentables.

Tot perfecte, excepte la sensació d'abandonament del Fòrum. Encara hi ha les estructures que tapen la visió, no se si de les cases als visitants o dels visitants als habitants de les cases. Hi ha les estructures però no hi ha el bruc que impedia la visió amb la qual cosa em pregunto "per a què serveixen les estructures", per altra banda rovellades.


Per altra banda, el monument no està mal explicat però, per una banda, no acaben de coincidir planol i plaques senyalitzadores i, per altra, estan totes en castellà. Bona part de la gespa també està ben sequeta.


A banda del tema Fòrum hi ha un parell de cosetes més que m'han fet pensar (ves quin vici, en diumenge...): Una, els gats que hi ha pel Fòrum, que em fan pensar en els que, també, hi ha per la Plaça dels Sedassos, per exemple, o pel Balcó del Mediterrani. Tots mig malalts i amb un entorn brut i ple de restes de menjar. Quan pensa plantejar-se l'Ajuntament aquesta qüestió? Recollir els animals i tenir-ne cura, la qual cosa pot comprendre, si més no, la seva esterilització.

L'altra, pujant i baixant per les escales mecàniques, m'ha cridat l'atenció el nombre de càmeres que hi ha. 12 càmeres com a mínim, la qual cosa em fa pensar en el nombre de càmeres escampades per tota la ciutat. Entre les que hi ha en edificis oficials com Hisenda, l'INSS, etc., les que hi ha en edificis privats, com les del carrer del Comte, i les que, xino-xano, va posant l'Ajuntament, com la que hi ha al Portal del Roser tinc la sensació de sentir-me observat. Curiosament, des del pont que creua el carrer Soler hem pogut veure dues o tres persones orinant tranquil·lament a la via pública, al voltant de dos quarts d'una del migdia, sense que cap càmera o guàrdia urbà fes o digués qualsevol cosa. Ja entenc que una pixarada pot esdevenir una urgència i com no hi ha WC's públics i, potser, no hi ha un bar aprop, però tres pixarades alhora?

a la foto una de les pixarades (per les dimensions sembla que el pixador s'hi ha estat una bona estona)

2 comentaris:

jaka ha dit...

Un matí molt ben aprofitat Josep Maria, per cert et vaig veure quan entraves al Fòrum, jo també havia sortit a caminar i vaig decidir anar per llocs que normalment no hi passo, ho vaig trobar tot molt lleig i mal arreglat, hi ha parts de Tarragona que fan fàstic, i no diguem del incivisme com això de fer les necessitats al mig del carrer.

Una abraçada,

Anònim ha dit...

Home... vas baixar les escales mecàniques i no vas fotografiar les pixarades i CAGARADES (majúscules pq son SENYORES CAGARADES) del Crer. Smith???