dimecres, 24 de març del 2010

Més llenya o augmentant el sobrecost...

Des del 23 d'abril de 2001 en què el Plenari de l'Ajuntament va aprovar l'expedient de contractació del pàrquing Jaume I de Tarragona, han passat força coses. Si voleu, podeu donar un cop d'ull a la cronologia de bona part d'aquests fets. Entremig, el cost de l'aparcament intel·ligent va començar a pujar, des dels 3.952.629,22 euros fins al voltant de 26 milions en el mes d'agost de 2008. En aquell moment, l'Ajuntament preveia fer un aparcament convencional, en un termini d'un parell d'anys i amb un cost d'entre 4,5 i 5,3 milions d'euros. Des d'aleshores, tràmits judicials, els diaris augmenten el cost fins els 27 milions... Comptant que es va demanar un préstec de 23 milions per poder finançar aquesta quantitat i que els interessos se'n van als 9 milions, estem parlant de 32 milions d'euros. Deu n'hi dó. De 4 a 32 i encara no s'ha acabat.

El diari El Punt d'ahir explicava que una sentència obliga a l'Ajuntament a indemnitzar Sistemes Alem, S.L. amb 1,6 milions (part que es va retornar d'una factura).

En el mes d'agost de 2008, l'Associació de Veïns de la Part Alta reclamava que es portés el tema al Jutjat, que es cerquessin alternatives d'aparcament pels veïns, que s'agilitzés la construcció d'un aparcament al Passeig de Sant Antoni i que és fes una consulta popular per veure que s'hauria de fer amb el bony de davant el rectorat de la URV.

Jo, particularment, trauria tot el que sobresurt de terra, taparia el que hi ha a sota i faria una plaça amb un monument a la ineptitud. Paco Zapater, fa un temps, va escriure un article titulat El Palio y la Lexicon 80 que oferia una altra alternativa.

Si més no, no seguiríem llençant diners al forat...