diumenge, 5 d’abril del 2009

OTAN: 60 anys són massa

Aquests dies, l'OTAN ha celebrat el seu 60 aniversari. A més de celebrar-ho, els mandataris han treballat sobre noves formes d'impulsar el militarisme i l'armamentisme. Finalment, trobarem els exèrcits i l'OTAN fins a la sopa. Una mica més avall us penjo el manifest que s'ha difós en contra d'aquest bloc militar i una relació de 10 punts per dissoldre aquesta organització. Seguidament un text del blog de l'amic Jordi Calvo:

60 anys d’OTAN són massa!

La crisis no tiene sólo una vertiente económica, sino que según los altermundistas, también tiene efectos en cuestiones de paz, guerra y violencia. Existe toda una argumentación que demuestra que el capitalismo, principalmente el estadounidense, hace servir la guerra y la violencia para expanderse. La institución que ha jugado nu papel de claro protagonista en este cometido ha sido la OTAN, que este año cumple 60 años.

La OTAN va a celebrar su aniversario en Estrasburgo y Baden Baden, el 3, 4 y 5 de abril. Pacifistas de toda Europa presentaron en el FSM la campaña pacifista, anti-OTAN, más multitudinaria de los últimos años. 400 organizaciones ya se han movilizado contra la OTAN y esperan convocar a decenas de miles de activistas en Estrasburgo y Baden Baden, para gritar a los jefes de Estado y a todo el mundo, que 60 años de OTAN son demasiados.

El “No a la guerra” sigue más vigente que nunca, en un mundo donde hay más de 30 conflictos armados y donde se dedica más de un billon de euros (cifra no muy lejana del PIB español total) al gasto mililitar. Parece que la crisis no afecta a la guerra.


Cercant notícies sobre la cimera i la contracimera, m'he trobat aquesta imatge. Com diuen: "de aquellos polvos, estos lodos"
Us penjo, finalment, alguns vídeos sobre coses que han passat a Estrasburg on, amb motiu de la cimera de l'OTAN, s'havia convocat diferents accions no violentes. La policia i alguns "incontrolats" (a qui beneficia el descontrol?) han ocasionat que, ara, es parli més de la "violència" que ha envoltat aquesta cimera enlloc de la violència que provoca i ha provocat l'OTAN.