dimecres, 20 d’abril del 2011

"setmana santa" 2011


Ja tornem a estar amb les cel·lebracions de mort del catolicisme, amb bandes de cornetes i timbals de tarannà paramilitar, jerarquies eclesiàstiques i personalitats porta cristos i porta condons (ui, perdó, volia dir penons) apoderant-se dels carrers de força indrets de la península.

Aquest cop, intentaré no fotre un post dels típics llarguísims i em limitaré a penjar alguna imatge, algun vídeo i algun enllaç a articles interessants sobre la "setmana santa"



El primer vídeo és un fragment de "La vida de Brien", la pel·lícula dels Monty Python, en què es reparteixen creus a condemnats a la crucifixió


El segon vídeo és el final de la mateixa pel·lícula "La vida de Brien"

Carta de un ateo a Zapatero d'Ignacio Escolar

Marinaleda (Sevilla): Semana Santa por lo civil

Fiestas, semana por la paz (de la web Marinaleda.com)

"...Buscamos, en estos días, demostrar que es preferible mirar a los ojos de tus semejantes que están en el paro, que no tiene papeles, que pasa hambre, que está en la cárcel o al que se le pega dos tiros y se le echa a una cuneta por rebeldía que andar rezándole a ídolos de escayola que representan a un Dios demasiado en las alturas y demasiado inútil para resolver los problemas concretos de la gente concreta..."

Procesiones ateas y apostasia de Shangay Lily

Seguidament penjo un parell d'imatges del fotógraf JAM Montoya, de la col·lecció Sanctorum 2003

"Para la realización de estas imágenes el autor recurre a la paráfrasis, a la reutilización de imágenes religiosas de la iconografía clásica, dotándolas de un nuevo sentido e intencionalidad claramente transgresiva y procurando una inversión en su significado más profundo. Exalta la sexualidad como faceta inherente al ser humano independiente de cualquier creencia o religión. El sexo es la vida y está inscrito en nuestra naturaleza, a pesar de que la religión católica esté obsesionada por negarlo."

'El artista es el desgraciado que se ha vuelto perverso. En esta perversidad se halla el camino de la redención de la sociedad: las estéticas de la burla, la obscenidad y el pozo negro son los caminos morales contra la conformidad, el materialismo y la ignorancia.'

Otto Mühl.


Podeu veure les seves diferents col·leccions i informació sobre l'autor i el seu treball prement ací.


Acabo el post amb un vídeo sobre una processó: la de la Macarena d'Ocaña a Barcelona

2 comentaris:

mossèn ha dit...

sort que has avisat que no era llarg ... ;) ... salut

Anònim ha dit...

Trobo que et repeteixes molt.L'any pasat ja vas fer el discurset contra la processo, ara , aixo si, si hi ha una concentració perque es faci una mesquita, tu el primer.... no t'entenc.... jo no participo a la processo, pero tampoc em molesta que es faci.... siguem tolerants amb tothom, no nomes amb els de fora.

Carme