dimecres, 6 de febrer del 2008

Manifest pel dret de les dones a decidir

En relació al post anterior i, per tal, que tothom es pugui situar i entendre el perquè, adjunto un enllaç a la notícia La persecución del aborto lleva a 25 mujeres ante el juez del passat 12 de gener.

A la mateixa notícia es fa una mena de resum del "problema": "Una asociación llamada La Vida Importa interpuso una denuncia contra varias clínicas madrileñas por cómo gestionaban los residuos clínicos y orgánicos. Era 2006. En febrero de 2007, el Seprona fue a hacer una inspección a Isadora, en Madrid. Allí había varios contenedores que iban a ser retirados por la empresa contratada por la clínica para eliminar los residuos. Los agentes impidieron que se los llevaran y volvieron al cabo de días para recogerlos -rompiéndose así la cadena de frío necesaria para la conservación de estos restos-.El 16 de febrero, el Seprona pidió al juzgado de Instrucción de guardia de Madrid (el número 6 ese día) que mandara analizar los contenedores. Alegaban una presunta "eliminación ilegal de estos humanos". El juez lo denegó por una "total carencia del más mínimo fundamento jurídico".Cuatro días después, el 21, el Seprona volvió a los juzgados y alegó que habían encontrado "restos humanos de entidad importante procedentes de los abortos". Esta vez el tema recayó en el juzgado de Instrucción número 47 de Madrid, que sí abrió diligencias. Pidió que se analizaran los restos. El Instituto Anatómico Forense determinó, según señala el abogado de Isadora, Javier Martínez, que los nueve fetos que estudió -los que a la Guardia Civil le habían parecido de "entidad importante"- no excedían de las 22 semanas, plazo para el que la clínica tiene autorización para practicar abortos.Pero el juez, José Sierra Fernández, sigue investigando. Pidió a la clínica todos los historiales médicos de las mujeres que habían abortado allí durante los días en los que se guardaron los residuos que fueron incautados por el Seprona. Ahora las está llamando a declarar a todas. Son unas 25 mujeres. A la casa de una ellas fue la propia Guardia Civil a citarla.El juez ha decretado el secreto de sumario de las actuaciones. Ninguna persona de la clínica Isadora ha sido llamada a declarar y no hay imputados.

Arran d'això hi ha hagut registres, detencions, tancament d'alguna clínica privada, etc. El passat 16 de gener, a Madrid, es va fer públic aquest manifest que signaven diferents entitats i que acabava convocant a una concentració.

MANIFIESTO POR EL DERECHO DE LAS MUJERES A DECIDIR

Madrid, 16 de enero, 2008

Las recientes actuaciones judiciales que han llevado al cuerpo del “Seprona” de la Guardia Civil a entrar en casa de las mujeres para citarlas a declarar, ha generado una situación de indignación, estupor y alarma social. No sólo porque representa una vulneración de su intimidad, sino por la criminalización que supone el tratamiento como delincuentes a mujeres que lo único que han hecho es ejercer un derecho que las asiste: interrumpir un embarazo no deseado dentro de los supuestos que establece la ley.

Ante todo, queremos manifestar nuestro total apoyo y solidaridad con estas mujeres, y con la situación de indefensión y temor que han vivido. Vemos en la persecución y el atropello que han sufrido un ataque a todas, una amenaza al derecho a decidir de las mujeres.

Lo ocurrido nos retrotrae a siniestras épocas en las que la libertad brillaba por su ausencia, y creemos que requiere una respuesta contundente e inmediata de los distintos poderes públicos para preservar la integridad de las mujeres.

Estos hechos, así como otras actuaciones judiciales, las amenazas que sufren las mujeres por parte de las organizaciones anti-elección, las agresiones tanto físicas como verbales a las y los profesionales de las clínicas de interrupción voluntaria del embarazo, responden a una violenta campaña orquestada por sectores ultraconservadores y fundamentalistas religiosos. No han dudado para ello en utilizar la intimidación, la violencia, la mentira y el insulto, todo para intentar imponer su modelo de familia que conculca la libertad de las mujeres y se basa en el control de su sexualidad.

Esto adquiere mayor gravedad al estar estos grupos apoyados por el gobierno de la Comunidad de Madrid, que los financia con dinero público y permite y alienta sus actuaciones. Asimismo el gobierno de la Comunidad se desentiende de la prestación pública del aborto y obstaculiza de forma sistemática el trabajo de las clínicas autorizadas para su práctica.

Exigimos a todas las instituciones el respeto a los derechos fundamentales de las mujeres y que apliquen medidas que los garanticen.

Exigimos al Gobierno y a los partidos políticos un compromiso claro y decidido para modificar la actual despenalización parcial del aborto, de modo que deje de estar considerado como delito en el Código Penal, acabando con la inseguridad jurídica que la ley actual ha generado. Además, exigimos que la nueva normativa garantice y respete el derecho de las mujeres a interrumpir voluntariamente su embarazo, asegurando que estas interrupciones se realicen de forma normalizada en la red sanitaria pública.

Exigimos que este cambio vaya acompañado de medidas que garanticen la educación sexual en los centros escolares y el acceso a los métodos anticonceptivos y a la anticoncepción de emergencia a cargo de la Seguridad Social.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquestes clíniques han estat investigades perquè incomplien la llei sistemàticament, no perquè sí.

Josep Manuel López Gifreu (Pep Barbagelata) ha dit...

Hi ha una criminalització moral i religiosa tant de les dones que, per les circumstàncies que siguin, decideixen avortar com de les clíniques que, legalment o no, practiquen avortaments. Ja hem conegut el cinisme, però, dels avaladors de la prohibició de l'avortament en altre tamps: mentre les nenes de papà podien anar a avortar a Londres amb el viatge i les despeses a les millors clíniques pagats per les seves mamàs, les nenes corrents ho havien de fer il·legalment i en condicions nefastes en mans de qualsevol aprofitat. Per un avortament lliure i gratuït! Prou persecució i criminalització de la gent que decideix la sexualitat i la salut al marge de qüestions religioses o morals!

zel ha dit...

Sembla que és cert, tots són fora i no hi havia cap trituradora de fetus de set mesos. Jo vaig fer 'us del meu dret fa 24 anys sense demanar permís a ningú, un fill amb contagi de venèria (maleït ell el cap de porc que em va contagiar) no permetia preguntar. Encara recordo la dura sensació i el sentiment. Es pensen que és per gust...Petons

Josep Maria Yago Suau ha dit...

no pot ser que, un cop investigades, alguna incomplia la llei?

completament d'acord, jo mateix.

cullons, fa 24 anys devia ser tot un pal. Petons Roser.

Anònim ha dit...

I tant que n'hi ha que incomplien la llei, i segueixen tancades.

Ningú ha dit que s'avorti per gust, no us confongueu.

De joveneta jo també clamava per l'avortament lliure i blà blà però la realitat va ser que quan em vaig trobar embarassada el que vaig patir van ser pressions per avortar, maltracte psicològic, insults, abandó de la parella, desqualificacions, pèrdua de feina... i això encara passa, que és pel que acaben avortant una majoria de dones en situació d'indefensió i és el que s'ha d'evitar.

Ningú va moure un dit per ajudar-me, ningú va denunciar el maltracte psicològic... tot eren pressions per que signés papers que "ells" ja s'encarregaven de que, com fos, l'avortament del meu fill (que, per sort, ara te 6 anys) m' entrés a la SS.

L'avortament lliure i gratis ja el tenim, ara cal lluitar a favor de les dones que volen ser mares i estan sent pressionades.

Em sorprén, m desconcerta i m'entristeix que ens trobem lluitant contra l'indústria pelletera, contra la massificació dels animals de granja, contra les gàbies bateria, contra els vaixells de guerra, la pena de mort i tropecentes salvatjades més però quan es tracta d'una vida humana indefensa i innocent siguem 4 els que moguem un dit quan lo "progre" és ajudar al feble. I més ara que hi ha tantes parelles estèrils i de gais que no poden tenir-ne i han d'anar a l'estranger a "comprar" un nen a partir de 18mil eurets...

Trobo que s'hauria de promoure l'adopció enlloc de l'avortament, però clar... aquí ja sé que estic predicant al desert, que quan jo defensava l'avortament aquestes coses m' entravan per una i em sortien per l'altra.

Josep Manuel López Gifreu (Pep Barbagelata) ha dit...

A l'atenció de Lucila: ningú demana un avortament decidit per ningú que no sigui la dona afectada. Al contrari, els que reclamem encara aquest dret, és perquè la dóna tingui garantida la seva capacitat i responsabilitat de decisió des de la seva pròpia consciència, i no a partir de les PRESSIONS, i aquestes també ho són, que la moral i la religió ha fet i està fent a través de tots els mitjans haguts i per haver en contra de l'avortament. Ningú està obligat a avortar, però que qui ho vulgui fer ho pugui sense necessitat d'haver de donar explicacions als vigilants de moral i de religió.

Josep Maria Yago Suau ha dit...

Exactament, avortament lliure i gratuït (ara no hi és) sense pressions ni limitacions (policials, judicials, familiars, socials, morals, laborals...) i el mateix respecte, si més no, que nosaltres tenim per les persones que prefereixen lluitar per ampliar el suport a les dones que volen continuar amb el seu embaràs. No son coses incompatibles car, de fet, la protecció, i la lluita per la seva millora, a la dona embarassada no és patrimoni dels antiavortistes sinó del moviment obrer.

Anònim ha dit...

Josep Maria, de moment, la única associació d'ajuda a la dona embarassada en dificultats que hi ha a Tarragona l'hem format un grup bastant extens de dones pro-vida amb diferents professions (treballadores socials, ginecòlogues, metgeses, psicòlogues, advocades, profesores...) de la provincia . Des d'allà ens hem posat en contacte amb els serveis socials, banc d'aliments, cases d'acollida, etc... i per si algú vol col·laborar, com sigui, li passo l'adreça: http://webfacil.tinet.cat/tarracov

Que quedi patent que no em sento representada ni de lluny per la religió de les fundadores, jo volia que fos una associació aconfessional ja que som moltes les que hi col·laborem per motius HUMANITARIS.