A l'entrevist, les dues companyes, van veure un plànol gran a la paret amb la zona on anaven els plans urbanístics PP-28 (el més preocupant en la mesura que afectava el paisatge de fons de la platja i del bosc de la Marquesa) i el PP-27 (les 837 cases, una petita ciutat, a l'entrada de la riera del Catllar, massa prop de la platja...). Bé, doncs, ni l'un ni l'altre tenien el ratlladet que li posen en els plànols a les urbanitzacions, estaven ben blancs, i no vegis, deien, el gust que donava imaginar-se que eres un conill o un teixó i anaves de la platja o del bosc de la Marquesa, a traves del turó, fins a la riera del Catllar i d'allí a la resta de la Anella verda; tan sols faltava fer uns quants tunels perquè el conillet o el que sigui passessin per sota tanta carretera com estan fent sense ser atropellats per un cotxe i per sota de la via del tren. A l'entrevista van demanar-ho, perquè aquests boscos segueixin plens de vida, així com, ja que no s'hi fan cases, que es preservin legalment aquests terrenys, sigui des del mateix POUM que estan elaborant i/o ampliant el PEIN de Tamarit-Punta de la Mora, ara per ara massa petit per a la viabilitat de la seva fauna.
Resta encara el PP-40, complex hoteler sota la riera del Catllar, tocant a la rotonda. Diuen que no serà molt alt. De totes maneres ara ve altre període d'al·legacions i la plataforma recorrerà per estar en zona inundable entre d'altres aspectes.
Pel que fa al passeig, els van dir que no volen les llargues parets etc. etc. que té l'actual versió del projecte que hi ha a la Subdelegació de Costes (del Ministeri del Medi ambient, que té la competència per fer-lo i que ho finança, però on diuen que es farà el que vulgui l'Ajuntament). Hi ha al voltant d'un any per discutir-hoo, ja què diuen que no es comença fins que estigui aprovat el POUM.
El projecte preveu en el futur un passeig marítim (camí de ronda?) des de Tarragona a la Llarga, passant per platges, roquers i el bosc de la Marquesa (fent força destrossa), que enllaçaria amb el "Camí de la Platja Llarga a Roc de Sant Gaietà", ja aprovat pel ministeri. La Plataforma va demanar al regidor que es renunciï a la idea de fer aquest passeig litoral des de Tarragona fins a Roda de Bará, ja que un dels encants del litoral és la intimitat de moltes de les seves platges i racons, gràcies a què cada platja té les seves pròpies vias d'accés.
I hem demanat hora a la Subdelegació de Costes perquè ens ensenyin tots aquests projectes.
A l'Ajuntament diuen que no els agrada tampoc la idea de Costes de passeig ostentós sobre roques etc. des de Tarragona a la Llarga, però van exposar una idea que no ha desagradat: ja què es desviarà la via del tren des del començament de la platja, cap a l'interior (posaran la estació prop de la plaça Imperial Tarraco), l'antiga via es pot convertir en una via verda per la qual arribar a la platja caminant o amb bici. Això sembla força bona idea. Res a veure amb l'horrible idea de convertir la Llarga en una pista de bicis com preveia el projecte de Costes.
Sembla que, a partir d'ara, la relació amb l'ajuntament serà més fàcil i fluïda.
Les companyes també estaven contentes per la rapidesa amb que l'Ajuntament va reaccionar quan els van ensenyar fotos de la impressionant tala d'arbres que va descobrir gent de la plataforma sl voltant del Parc Ecohistóric del Pont del Diable. Caldrà estar pendents d'aquest tema perquè les explicacions aparegudes en el diari El Punt són un tant sorprenents i no massa tranquilitzadores.
1 comentari:
Algú amb representació institucional posarà fre als atacs al territori...?
Publica un comentari a l'entrada