divendres, 29 d’agost del 2008

Aparcament de Jaume I o com passar de 3,9 milions a 25,7 sense fer la feina

Mentre segueix el culebrot relacionat amb les operacions financeres de la candidatura per organitzar els Jocs del Mediterrani 2017, un nou escàndol, anunciat, ha irromput a la ciutat. L’alcalde de Tarragona ha donat a conèixer els resultats de l'informe sobre la situació financera i constructiva de l'aparcament Jaume I, un aparcament “intel·ligent”, la construcció del qual va adjudicar l’anterior Ajuntament, governat per CiU i PP, fa sis anys, per 3,9 milions d’euros, i que encara no s’ha enllestit malgrat les successives injeccions de diners que ascendeixen a 25,7 milions d’euros en total.

La construcció ha generat nombroses protestes a causa de la ubicació, al bell mig de la Part Alta (el casc històric de Tarragona); les molèsties ocasionades per la perforació del subsòl format per una pedra molt dura coneguda com a “fetge de gat”; els nombrosos dubtes sobre la seva viabilitat; les querelles, judicials, entre les empreses que formaven la UTE a la que es va adjudicar l’obra i la plaça i escalinates que conformen la plaça que hi ha sobre l’aparcament.

Ara l’informe diu que l'aparcament no és viable. Per acabar-lo caldria invertir 7.300.000,00 euros més, tan sols tindria 250 places (350 menys de les inicialment previstes) i el temps d'espera per recollir un vehicle podria arribar a les 5 hores. A aquestes alçades, afirmà l’alcalde, tan sols hi ha “un forat amb ferros que, a més, no es poden tocar fins que no ho autoritzi un jutge”, un 35% de la instal·lació.
L’equip de Govern ha decidit convertir l'aparcament en convencional, amb 350 places. El canvi costarà entre 4,5 i 5,300.000,00 euros i al voltant de dos anys d’obres.

L’Associació de Veïns de la Part Alta considera imprescindible que es denuncií les persones responsables d'aquest bony que ha generat un deute que tota la ciutadania haurà de pagar mitjançant un crèdit a 35 anys. Reclama la construcció d’un aparcament al Passeig de Sant Antoni (perímetre exterior de la Part Alta), solucions d’aparcament a curt termini i convocar una consulta popular per tal que el veïnat de la Part Alta, en base a les diferents propostes que es puguin presentar, decideixi que cal fer amb el forat, atès que un aparcament convencional sense sortida a l'exterior (un pas per sota la muralla?) genera força dubtes.

4 comentaris:

Jobove - Reus ha dit...

em fà molta gràcia el que publica el diari avui, dient el Sr. Vallvé que aquest tema del pàrking és una "tapadera" de fum per no parlar del Tarragona 2017, quina barra, una tapadera de casi 30 mil.lions és molt tapa, A LA PRESó AMB ELS CULPABLES D'AQUEST NYAP ARA MATEIX !!!

Anònim ha dit...

El pàrquing Jaume I necessitarà d’una inversió addicional de 5,5 milions d’euros


ep noi para el carro, NOI

1-el parquing fora del nucli atic de la Ciutat,

2- no trenquis mes l´entorn de la part alta,

3- amb aquest calers parquin al Paseig de sant antoini

4-de la Diputació fins Rambla Vella.

5-amb dos plantes amb tenim prou

6-ja vuscareM un us per el bunyol del Jaume I

salut

jo artin au ha dit...

Burlesc, de la gent se'n foten. Tant els fot. Pocavergonyes!!

jo artin au ha dit...

Burlesc, de la gent se'n foten. Tant els fot. Pocavergonyes!!