divendres, 6 de novembre del 2009

los lagartos vuelven de nuevo

Fa anys, despotricava de la tele i mantenia que, mitjançant la caixa tonta, ens menjaven el tarro i ens manipulaven com volien. Entre d'altres coses, totes les sèries transmetien valors relacionats amb l'afany de lucre, la satisfacció de les necessitats, el desig, la competitivitat, la violència... De cop, un dia, van estrenar Kung Fu, amb el David Carradine (el que es va morir fa poc, sembla, fotent-se una palla extrema) i vaig al·lucinar; la sèrie m'agradava i no hi distingia uns valors semblants als de la resta de sèries televisives (malgrat tenir-los, clar, la "gràcia" de la sèrie era que, tard o aviat, ben embolcallat amb frases de les galetes xineses de la sort, hi havia un gec d'òsties).

Avui, m'he trobat amb la notícia que "los lagartos de V vuelven a España por Navidad". Recordeu la sèrie dels alienígenes rèptils que envaien la terra i instauraven una mena de ditadura totalitària que recordava el nazisme i menjaven ratolins (i humans)? dons torna amb uns nous paràmetres.

Així llegeixo que "Asimismo, existe una importante diferencia de fondo. Así, mientras que la fuente de inspiración de la serie original fue la resistencia francesa frente a los nazis en la II Guerra Mundial, en esta ocasión los guionistas se han basado en la forma de proceder de las células terroristas durmientes en los países occidentales para explicar el comportamiento de los visitantes. Así, aunque la serie empieza cuando las grandes naves de los reptiles extraterrestres toman las principales ciudades del mundo, pocos terrícolas saben que otros muchos alienígenas ya estaban en el planeta desde mucho antes pasando desapercibidos, como lo haría una célula yihadista durmiente. "Es un giro muy interesante", señala a Público el director de Contenidos de TNT, Rafael Portela, que sostiene que esto conecta muy bien con una cuestión, el terrorismo, que preocupa bastante en EEUU."
El més sorprenent del cas és que el director de Contenidos de TNT no es talla un pel i explica claríssimament que això connecta amb una qüestió, el terrorisme, que preocupa molt als EUA. Que fort!
Però la cosa no s'acaba ací. El senyor Portela diu que "incluso hay quien ha querido ver en la líder de los visitantes, Anna (encarnada por la actriz de origen brasileño Morena Baccarin), un trasunto de Barack Omaba, ya que tiene "cierto aire" que recordaría al presidente estadounidense".

La notícia acaba explicant la poca importància d'aquests missatges "subliminals": "Con estos elementos y otros como unos mejores efectos especiales y una producción muy cuidada, Portela espera que la serie consiga en el pago una audiencia de unos 80.000 telespectadores. El precedente de EEUU es muy bueno, ya que el martes el primer capítulo consiguió en la cadena ABC una audiencia de 13,9 millones, convirtiéndose en el mejor estreno de una serie de ficción en el prime time. " Quasi res, prime time, 13,9 milions d'espectadors, etc.

I després ens sorprenem de les coses que passen.

Ui!!!!!!!!! perdoneu, m'he despistat sense voler, no és un lagarto alienígena és Fraga. La foto surt al diari Publico amb el següent text: "EN NOCHES COMO ESTA / LA 1 Tras el trajín dictatorial, el retiro democrático. Fraga, quien trabajó tanto para el franquismo que no tuvo tiempo ni para tomar una copa con Ava Gardner, sabe que la dictadura mola cuando eres joven pero, ya mayor, mejor un dorado retiro democrático : "Yo trabajo en el Senado ahora y es un sitio muy tranquilo por las mañanas, las mañanas, las suelo pasar allí". Desde que la calle ya no es suya, los parques le aburren."

2 comentaris:

Joana ha dit...

Amb permís....
I en Fraga ho diu tan tranquil!
Quina barra...

Josep Maria Yago Suau ha dit...

Gràcies pel comentari, Joana.