dimecres, 16 de gener del 2008

Ha mort Gonzalo Arias

Missatge final de Gonzalo Arias

L'11 de gener de 2008 va morir Gonzalo Arias, una de les persones més destacades de l’Estat Espanyol per la seva opció radical i ferma de treballar per la democràcia amb la noviolència com a principal eina. Abans de morir va deixar aquest missatge.

Gonzalo Arias Bonet

Falleció (es decir, pasó de una a otra dimensión espacial y temporal) el día 11 de enero de 2008 a los 81 años de edad.

“He vivido como cristiano –ha dejado él escrito--, y como tal entiendo morir, después de haber intentado aplicar y practicar, desde la doctrina de la noviolencia, el mensaje de amor universal que Jesús nos trajo de parte de Dios para la construcción del Reino de Dios.

Sin embargo, no deseo que se celebren para mí funerales ni cualesquiera otros ritos de la Iglesia Católica. Llegada la hora de la sinceridad, debo decir que he evolucionado al final de mi vida de manera que ya no tengo esperanza en la renovación de la Iglesia Católico Romana desde dentro, aunque conservo la esperanza en la renovación del cristianismo por obra de comunidades de base, iglesias pacifistas y movimientos ecuménicos. Entiéndase esto como una forma de protesta frente a una Iglesia ritualista y dogmática, poco sensible a los signos de los tiempos.

Sé que no siempre he respondido a las expectativas de personas que podían esperar de mí ayuda, consuelo o simplemente amistad. Espero que me perdonen.

En definitiva, me considero afortunado por la vida que he vivido y por el cariño de que me veo rodeado en mi fase final. Alabado sea Dios.”

7 comentaris:

Unknown ha dit...

Una d'aquestes persones que fan avançar la societat, malgrat els qui s'erigeixen el portaveus de la societat s'entesten a ignorar-les i anorrear-les.

Descansi en pau!

mossèn ha dit...

81 anys !!! ... qui pugues arribar !!! ... salut

Jobove - Reus ha dit...

el nostre total desconeixement d'aquesta persona, però una vegada llegit el seu escrit un gran respecte

salut

Josep Maria Yago Suau ha dit...

si senyor, Tondo.

exacte, qui pugués arribar... amb aquesta lucidesa, clar.

Era escriptor, impulsor i activista de la noviolència, lluitador per l'objecció de consciència, etc. http://www.gonzaloarias.net/ Te la ma

Waipu Joan ha dit...

tampoc el coneixíem, fins ara...
salutacions

zel ha dit...

Tothom fos igual... no seríem pas on som, falta gent d'aquest planter, se'n va perdent la mena... Petons!

Josep Maria Yago Suau ha dit...

Gràcies pels comentaris, Joan, Zel :-)