divendres, 2 de novembre del 2007

Quan el poder descarta és perque alguna en porta de cap

Al blog de Te la ma Maria publiquen un post (un bon post com tots els seus) amb el títol Els blogs una amenaça al poder en el qual comenten dues notícies relacionades amb les ganes de controlar el blogs. Avui trobo una notícia dient que Itàlia (on el govern està treballant sobre una llei en el sentit esmentat) descarta una llei de control de blogs la qual cosa em dona força mala espina car no hi haura determinades mesures però n'hi haurà unes altres i dubto (descregut que és un) que siguin per beneficiar la difusió d'informacions i altres activitats de la blogosfera que, com diuen els companys de Te la ma Maria sçon (jo crec que poden ser) una amenaça pel poder.

Italia descarta la ley de control de blogs

20MINUTOS.ES. 26.10.2007 - 13:06h
  • La presión mediática y de la opinión pública han forzado la modificación del proyecto de ley.
  • Fue aprobada unánimemente por el Consejo de Ministros.
  • De haberse aprobado, habría supuesto un duro golpe a la libertad de expresión.

La gran presión mediática y la opinión pública han forzado al gobierno italiano a echar para atrás el borrador de un proyecto de ley que pretendía controlar los blogs, que fue aprobada en el Consejo de Ministros por unanimidad y estaba pendiente de la aprobación del Parlamento.

El subsecretario Ricardo Franco Levi, promotor de la ley, ha asegurado que los blogueros ya no estarán obligados a registrarse, según publica el diario La Repubblica.

"Propongo tomar en consideración un párrafo adicional al artículo 7. Es una propuesta que se combinaría de forma conjunta con el resto de la ley", asegura Levi en referencia a una cláusula que acabaría con las duras normas que se pensaban imponer a los blogueros.

De haberse aprobado la ley, los responsables de una web o de un blog estarían obligados a registrarse como empresas editoriales, a tener a un periodista titulado como director responsable y a pagar impuestos, independientemente de la existencia o no de ánimo de lucro.

El incumplimiento de esas normas habría conllevado multas e incluso penas de cárcel.

  • MÁS NOTICIAS DE TECNOLOGÍA E INTERNET

Artículos relacionados

Si voleu llegir més sobre la xarxa Echelkon o el Carnivore su¡istemes de control d'internet) po9deu anar a
http://blog.txipinet.com/index.php/2006/09/06/31-cibercontrol-social

5 comentaris:

Jobove - Reus ha dit...

veus ja començem a ser tinguts en compte, ens alegrem de la noticia de la marxa enrera de la lei italiana, ànim entre tots tenim força

salut i república

zel ha dit...

Sí, però ens retallaran alguna altra cosa, i si no temps al temps, ja veurem com funciona la xarxa...

Waipu Joan ha dit...

reconec que des de que ho vaig llegir als Té la Mà MAria n'havia pensat un parell de cops. M'alegro que s'hagin fet enrere.

Waipu Carolina ha dit...

Hola,
Estoy de acuerdo con Zel!seguro que medidas tomaran de alguna menera u otra.

Puedo copiar tu mano de colores? No Al Racisme

Unknown ha dit...

Si existeix aquest soroll voldir que anem bé...